Friday, December 2, 2011

LOOMINE - 4.eesaed

Peale hekkide ümberistutamise ja võrkaia eemaldamise maja ümbert, tekkis meile väravast kuni hooneteni pikk sissesõidutee, millest paremale jäi kunagine heinamaa. Et see osa on aga kogu kodu visiitkaardiks, hakkasin mõtlema, mismoodi see haljastada. Kuna meie krundil oli palju maakivi, otsustasin ta istutusala piiritlemiseks kasutusele võtta. Rajasin selle osa üsna väheste taimedega, põhiliselt kasutasin siin madalakasvulisi okaspuid, enelaid, kukerpuid ja värvi lisamiseks üksikuid padjandtaimi. Hiljem lisasin tee äärde ka valgustid.




Kui peenar oli enamvähem valmis, jäi ta kuidagi imelikult omaette ja ma otsustasin temaga edasi liikuda majani.ning lõpetada ta veesilmaga. Kuigi mul oli algselt kavas rajada veesilm hoopis maja taha ja siduda see kuidagi kaevuga, tundus ta sissesõidutee lõpetamiseks palju loogilisem. Kuidas see idee täpselt tekkis, ma enam ei mäletagi.




Eesaia peenar keeramas elamu poole

siin on ta kulg näha rajamise alguses


ja nüüd juba suuremaks kasvanud taimedega.

Ma isegi ei uskunud, et oma kodu lugu on nii tore kirjutada. Astud ajas tagasi, otsid pilte ja selle tegevuse jooksul meenutad tehtud tegusid. Fotode kõrvutamisel võid näha, kuidas on arenenud aed, mismoodi kasvanud taimed ja hindad ka ennast.
Seda aiaosa tegin suure mõnuga ja siin pole ma midagi ümber teinud. Oma eesaia ja sissesõiduteega olen ma väga rahul. Ma naudin alati kojutulekut, värava avamist ja avanevat vaadet oma suureks kasvanud taimekestele.


8 comments:

Tii said...

Sissesõidutee on tõesti kena! Ja veesilm sobib just sinna kuhu ta ise tekkida tahtis. Rõõm on seda suurem, et kõik on oma mõtte- ja kätetöö tulemus.

helleaed said...

Lugesin ja lugesin.... SUPER! Mulle väga meeldib. Sissesõidutee on tõesti kojukutsuv. Vaadates neid fotosid on näha, et tehtud tööga on saavutatud parim tulemus.

Köögikata said...

See väärib tõesti nautimist ja rahulolu. Imekena!

Kairi said...

Mulle meeldib ka see peenar kõige rohkem! :) Ja et sa pole seal midagi ümber teinud v lisanud, kõneleb juba ise enda eest ;)

elu aias said...

Kogu tervik on uhke ja pilkupüüdev. Mulle väga meeldib:)

MUHEDIK said...

Neid fotosid vaadates puges hinge mingi eriline ja väga hea tunne. Suurepärane taimevalik ja uhke katkematu kaar, millele lisavad oma võlu nii kivid kui vesi. Niisuguse kodu väravat avades peabki uhke tunne olema.

KIMALANE said...

Väga tore, et toetate heade sõnadega meie tegemisi. See annab jõudu edaspidiseks.
Ikkagi ju räägivad asjatundjad...
hakka kasvõi tiibu lehvitama!
Tänan!

Milda said...

Jõudsin ka Sinu blogi lugemisega nende piltideni, super-super-super, emotsioonid on laes!