Wednesday, January 25, 2012

VIRMALISED

 Eile õhtul olin põnevil, et ehk näen ka virmalisi. Kahjuks oli ilm pilves ja mina küll midagi ei näinud. Võibolla kuskil Eestimaa peal siiski õnnestus mõnel vaatlejal neid tabada. Ehk ikkagi polnud kõikjal pilvi, eks see selgub mõne aja pärast
 Delfi/Forte andmetel ennustati eilseks viimase 6 aasta võimsamat Päikese magnettormi.
Päikese aktiivsusel on 11-aastane tsükkel.






 Aga Lapimaal olid küll olnud väga ilusad virmaliste mängud. Nii on öeldud, et kõige suurem on tormi mõju just polaaraladel.

                             Fotod võetud Googlist, varasematest virmaliste tegutsemistest.

5 comments:

Unknown said...

Issand, kui ilusad!Mul pole kunagi õnnestunud midagi sellist näha.Küll tahaks!

MUHEDIK said...

Fantastiline! Küll on kahju, et meie midagi sarnast ei näe, isegi kröömikestki mitte:(

Tii said...

Ilus igatahes! Ma ei teadnudki, et lähipäevil oleks põhjust nina taeva poole hoida. Virmalisi võib tõesti vahel ka meil näha, kui silm oskab seda helki taevas muudest valgusviirgudest eristada. Selgelt värvilisi värelusi esineb harva, kuid mina vähemalt olen näinud mõned korrad. Sinu huvi loodusnähtuste ja ilmaruumi vastu paistab päris suur olevat ja nii tore, et oma parimaid leide ka teistega jagada soovid. Püüad ka netiketist kinni pidada ning annad teada, et sina ise ei ole kogutud piltide autor, vaid leidsid need Google'ist. Aga siinkohal kulub vist pisut juhatust ära.

Pelgalt Google nimetusele viitamine algallikana ei ole päris korrektne. Pildiotsingu tulemusena võib nähtavale ilmuda ka selliseid pilte, mille autorid ei soovi nende kordusavaldamist. Näide: Rohenäpu blogis on otse öeldud, et Kõik blogi pildid ja tekstid on kaitstud autoriõigusega. Tema piltide avaldamiseks peaksid sa luba küsima. Proovime aga Google pildiotsingusse panna sõnad "toalill rohenäpp". Tulemuseks on kohe esimesel lehel meie Rohenäpu hüatsindid ja ratsuritäht, allpool veel teisigi tema blogi pilte...

Kuidas siis oleks korrektne toimida? Ega muud, kui iga pildi kohta võiks eraldi välja uurida, kas autor on seadnud tingimusi kordusavaldamiseks. Kui keeldu ei ole, siis oma blogis võib pilti näidata küll, kuid kena oleks see varustada sellise viitega, mille kaudu just antud pildini või seda sisaldava leheni jõuaks. Näiteks sinu esimene kaunis virmalisepilt on pärit siit: http://pilt.delfi.ee/picture/7089621/ ning selle avaldamiseks keeldu ei ole. Kui avaneva lingi panek esialgu välja ei tule, siis aitab ka lihtsalt aadressi ära näitamisest http://pilt.delfi.ee/picture/7089621/. Kui ka teised pildid juhtusid olema delfi pildialbumitest, siis piisanuks ka ühisest teatest- pildid leitud delfi avalikest albumitest.

Kes õpib, see oskab!

KIMALANE said...

Aitäh soojate sõnade eest!
See kiiks mul on, et tahan ka teistele jagada huvitavaid asju. Juhtub ju nii, et mõni teema ei jõua alati kohale.
Tänan Tiid, et oled nõnda lahke õpetusi jagama.
Varem oli küll mulle öeldud, et peab alati omanikult luba küsima.
Püüan hoolsam olla!

elfriide tramm said...

ohh, imeline!

mul on õnnestunud 1 kord elus virmalisi näha, keset ööd ja üle terve taeva. see vaatepilt ja tunne on mul ilmselt elu lõpuni meeles.

mäletan, et oli hästi külm, kell oli ca 2-3 vahel, sõitsin maanteel. kui see valgus ühtäkki ilmuma hakkas, tulin autost välja. ma ei mäleta,kui kaua ma seal täiesti lummatuna seisin....