Tuesday, February 7, 2012

LOOMINE- 13.kivipeenar

 Pildilt on näha, et kivimägi lõpeb siin väga järsku ära ja see häiris meid.
Otsustasime edasi minna kivipeenraga.



 Täiendasin peenra äärt kortslehtedega. Millegipärast unustasin, et nad on lopsakad taimed ja et nad kasvavad ruttu  suureks.

 Päris raske on ette kujutada valmis peenart. See, mis on küll mõtetes, võib tegelikkuses hoopis teisiti välja kukkuda.
Kortslehed on dekoratiivsed ja ilusad, kuid nad varjutasid ära kogu kivipeenra väljanägemise ja  ilu.


Kogusin siia erinevaid nelke. Nüüd tundub, et  ka nemad on siia pisut suured.
Sel suvel tuleb siin jälle mingid ümberkorraldused teha ja jääda selle juurde, et mida vähem taimi mõnes kohas, seda parem.

Aastatega on siin nõnda täis kasvanud, et ei ole enam  kivipeenra moodigi. Tarvis on teda veidi tühjendada ja ka mõned kivid veidi loomulikumasse asendisse seada..

10 comments:

MUHEDIK said...

Kui Sul on kindel kava see peenar ümber taimestada, äkki siis siia sobikski mägisibulad, kellele Sa ju kohta otsid?

elfriide tramm said...

fegga illos! kuigi jah, eks aias peabki osa juurde mõtlema, sest kogu lugu on ju arenemises.

küll aga on mul küsimus - kas sul oleks võimalik kirjeldada (või lisada mõni foto), kuidas pergola postid on maasse kinnitatud.

mustkaaren said...

M2gisibulad, kivirikud, kadakkaerad, padjantaimede ilus madalakasvuline maailm...
Sa oled heinamaast teinud ilusa ja p6neva aia. Erinevad aiaruumid, mis avanevad kordam88da ja pakuvad erinevaid avastusi, on taimehuvilisele k6ige parem valik, kui aga ruumi jagub. Sinu aed tundub samuti huvitavalt sopiline olevat, niipalju kui piltidelt paistab.
Oma kogemustest tean, et suur aed n6uab palju hoolt, kuid see on v2hemalt minu jaoks puhas nauding. Tuleks see kevad juba...

MUHEDIK said...

Uurisin Su pilte lähemalt ja pikemalt ja mulle tundub, et need nelgid on seal küll päris head. Seda kohta peaks päris elusast peast silmitsema, arvan, et kui need väga suured puhmikud peenrast välja võtad, siis leiad ise ka, et nelgid on seal päris omal kohal. Just niiviisi koos on nad vägagi muljetavaldavad.

elu aias said...

Oi mulle meeldib see hall kild, see on nii ilus!! Täitsa kohe jõgi.

KIMALANE said...

Aitäh kõigile, kes külastavad kimalase blogi! Meeldiv on, et avaldatakse ka oma arvamusi ja veel nii põhjalikult. Olen väga tänulik. Kõik tuleb kasuks meie arengule.
Elfriide, mõned sõnad pergolast.
Panin metallpostid (latid)betooniga maasse. Auk 70cm sügav ja 30cm lai.
Latt on 1cm paksune ja 7cm laiune , millel on augud. Maa peale jätsin 20cm. Siia kinnitasin pergola postid maast 3cm kõrguselt, et ei hakkaks mädanema. Kui on tugevamat tarvis, siis kasuta u-rauda (10cm lai). Pergolapostid on 7x10cm. Edu!

helleaed said...

Nõu anda oleks minusugusel üsna algajal keeruline, aga ma ei ole kitsi oma vaimustust väljendama :) Nii ilus aed on Sul, Kimalane....

elfriide tramm said...

kas betoonile tegid killupadja ka alla või valasid betooni otse pinnasesse?

aga jah - ma unustasin vist öeldagi, et mulle meeldib, mis te seal teinud olete :). tõsiselt. sain endalegi mõne täiendusvisiooniidu :)

Ise Hakanud Lillekasvataja said...

Ilus aed ja ilusad ideed!
Minul kasvab kivipeenras hanerohi. Ilus aga tavaline. Nii ei ole teda aeg-ajalt kahju vähemaks katkuda kui laiutama hakkab

Tsiil said...

Ma sooviks, et minu kortslehed ka sel moel paljuneksid ja kasvaksid. Sellist rida olen aina piltidelt vahtinud. Kui kõik sääl nii hästi kasvab, siis on ju hea koht.
Nelkide koha pealt olen Muhedikuga päri. Need puhmad on ilusad, piirata saab ka. Aga eks sul endal mõtted idanevad. Aeda vaadates on näha, et puudust pole.